Microsoft Dynamics NAV Nasıl Alınır

Microsoft Dynamics NAV, İnfotek'in de üyesi olduğu global Microsoft Dynamics Sertifikalı İş Ortakları Ağı tarafından satılır. İnfotek her müşterinin özel ihtiyaçlarına göre çözümü optimize etmek için planlama, uygulama, özelleştirme ve destek hizmetleri sunar. Yazılımın nasıl ve nerede kurulduğundan bağımsız olarak şirketlerin Microsoft Dynamics NAV lisanslarını satın alma veya bir hizmet sağlayıcısına aylık ücret ödeyerek kullanma seçenekleri vardır.

Perpetual Lisanslama

Microsoft Dynamics NAV Perpetual Lisanslama seçeneği küçük ve orta boy şirketlere peşin ödemeli uygun bir bedel karşılığı kullanıma başlama olanağı sağlamak için tasarlanmıştır. Microsoft Dynamics NAV Perpetual Lisanslama modelinde müşteriler ERP çözüm işlevselliklerini lisanslarlar. Bu işlevselliklere ulaşım kullanıcı lisanslarıyla sağlanır.

Hizmet Sağlayıcısı Abone Lisanslaması

Hizmet Sağlayıcısı Abone Lisanslaması ön maliyetleri düşük tutmak amacıyla tasarlanmış bir "kullanıcı başına aylık" lisans bedeli seçeneğidir. Bu model küçük ve orta boy işletmelerin düşük bir ilk maliyetle kullanıma başlamalarını ve kurulu işlevsellikler ile rapid start gereçlerinden faydalanmalarını sağlar.

Her iki lisans modeli de satın alma sürecini basitleştirmek amacıyla tasarlanmıştır. Şirketlerin Limitli Kullanıcı ve Tam Kullanıcı olarak iki eş zamanlı kullanıcı tipi arasından seçme hakları ve bu kullanıcılara "Genişletilmiş Paket" aracılığıyla gelişmiş özelliklere ulaşım hakkı verme seçenekleri vardır.


BAŞLANGIÇ PAKETİ

Küçük ve orta boy şirketler hemen ve ekonomik şartlarla Microsoft Dynamics NAV kullanmaya başlayabilirler. Başlangıç Paketi, temel Finansallar, Dağıtım ve Profesyonel Hizmetler işlevselliklerini sunar. Ayrıca üç Tam Kullanıcı lisansı da içerir. Başlangıç Paketinde bulunan işlevsellikler şirketlere aşağıdaki konularda yardımcı olmak için tasarlanmıştır:

  • Finansallarını kontrol etmek ve detaylı bilgi sahibi olmak
  • Madde ve malzemelerin alınıp satılması
  • Temel personel yönetimi
  • Danışmanlar tarafından üretilen ücretlendirilebilir saatlerin yönetilmesi
  • Müşteri ve tedarikçi ilişkilerini yönetmek, yüksek kalitede servis ve destek sağlamak için Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM).

Pek çok şirketin yalnızca bu pakete ihtiyacı vardır.
Notlar:
Microsoft Windows Server, Microsoft SQL Server, Microsoft Office 365 ve Microsoft SharePoint gibi ek yazılım lisansları gerekebilir. Bu lisanslar Başlangıç Paketi içerisinde bulunmaz. Ek yazılımlar ilgili lisans şartlarına göre lisanslanmalıdır.
GENİŞLETİLMİŞ PAKET

Daha gelişmiş işlevselliklere ihtiyacı olan şirketler ek olarak opsiyonel Genişletilmiş Paketi satın alabilirler. Genişletilmiş Paket müşterilerin Başlangıç Paketindeki temel işlevsellikleri daha kapsamlı ek işlevselliklerle entegre etmelerini sağlar.

Örneğin:
  • Üretim yönetimi
  • Gelişmiş Ambar yönetimi

Başlangıç Paketi'nde bulunan ilk üç Tam Kullanıcı tüm ek özelliklere erişim hakkı kazanır.

Notlar:
  • Başlangıç Paketi Genişletilmiş Paket'in ön koşuludur.
  • Genişletilmiş Paket'in satın alınmasıyla eklenen işlevsellikler müşterinin tüm güncel ve gelecekteki kullanıcıları için geçerli olur.